رفتن به محتوای اصلی
سه شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸
.

دسته بندی اخبار

دسته بندی عمومی

افزودن تبلیغات به محیط واتس اپ از سال آینده

افزودن تبلیغات به محیط واتس اپ از سال آینده

واتس‌اپ، محبوب‌ترین نرم‌افزار پیام رسان دنیا که به صورت رایگان خدمات خود را به مشتریان و کاربران ارائه می‌دهد نیز تصمیم گرفته است که از این به بعد به صورت غیر رایگان درآمده و ساختار قبلی خود را تغییر دهد.

 واتس‌اپ، محبوب‌ترین نرم‌افزار پیام رسان دنیا که به صورت رایگان خدمات خود را به مشتریان و کاربران ارائه می‌دهد نیز تصمیم گرفته است که از این به بعد به صورت غیر رایگان درآمده و ساختار قبلی خود را تغییر دهد. در این راستا تبلیغات، روش درآمدی واتس‌اپ خواهند بود.

فیسبوک چند سال پیش شرکت واتس‌اپ را به قیمت بالای ۱۶ میلیارد دلار خریداری کرد و حالا صاحب قدرتمندترین نرم‌‎افزار پیام رسان دنیاست. اما همانطور که می‌‎دانید گرداندن شبکه‌ای با این حجم میلیاردی از کاربران می‌تواند هزینه‌های سنگینی روی دست فیسبوک بگذارد و این شرکت به همین دلیل قصد دارد به روشی برای کسب درآمد از واتس‌اپ بیندیشد.

در ابتدای کار واتس‌اپل، برنامه کسب درآمد این نرم‌افزار خرید اولیه بود و کاربر می‌توانست با یک بار خرید نرم‌افزار، دائم‌العمر از آن استفاده کند. بعدها این روش به پرداخت حق اشتراک یک ساله تغییر کرد و تنها کافی بود بعد از گذشت یک سال اولیه که رایگان است، برای سال‌های بعدی هر دوره تنها یک دلار پرداخت نمود که البته این روش هم ماندگار نماند و بعد از آن واتس‌اپ تصمیم گرفت به صورت کلی، خدمات خود را به صورت رایگان به کاربران ارائه دهد.

سال گذشته اولین بار بود که فیسبوک به صورت تلویحی از افزودن تبلیغات به واتس‌اپ صحبت کرد ولی حالا این شرکت به صورت رسمی تأیید کرده که از سال ۲۰۲۰ واتس‌اپ همراه با تبلیغات عرضه خواهد شد.

این موضوع را اولین بار، مت ناوارا، تحلیلگر شبکه‌های اجتماعی در حساب توئیتر خود به اشتراک گذاشت و در آن تصویری منتشر کرد که بیان شده در کنفرانس بازاریابی فیسبوک در هلند اعلام شده‌اند.

در نمای کلی نیز تبلیغات واتس‌اپ به نظر مشابه تبلیغات در اینستاگرام و برای مثال لا به لای استوری‌ها عرضه خواهد شد. خبر خوب این است که اگر شما از استاتوس‌ها در واتس‌اپ استفاده نمی‌کنید و یا استفاده بسیار اندکی دارید، شانس اینکه با تبلیغات در محیط نرم‌افزار روبرو شوید نیز بسیار کمتر خواهد بود.

خوشبختانه به کمک طراحی مفید این تبلیغات، نمی‌توان لقب آزاردهنده را به آنها داد و فیسبوک را به خاطر طراحی آنها سرزنش کرد ولی اگر شما از جمله افرادی هستید که از این نرم‌افزار به کرات استفاده می‌کنید باید خود را برای روبرو شدن با تبلیغاتی که قبلاً با آنها در محیط واتس‌اپ بیگانه بودید، آماده کنید.

 

 

منبع: سایبربان

۴۹